Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-03T15:18:33+01:00
Karol Wielki zrobił bardzo dużo dla polski :
a) rozwinał:
- kulture,
- nauke ,
- budownictwo ,
-architekture
- górnictwo ( powstały zupy solne i kopalnie w Bochnii i Wieliczce)
B) utworzył :
- Akademie Krakowska w 1364 r.
- zamki
- miasta
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T15:26:57+01:00
1. Karol Wielki zakładał dużo szkół, poszerzył granicę państwa, powiekszył handel z innymi krajami, na swój wprowadził wybitnych ludzi

2. 843-870 podział państwa Franków, ponieważ synowie Karola Wielkiego chcieli odziedziczyć po nim częśc jego państwa. Dlatego podzielili je na 3 częsci.

3 4 3