Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-20T16:09:52+02:00
różnice pomiędzy komórką zwierzęcą a roślinną:
- w komórce zwierzęcej nie ma chloroplastu i ściany komórkowej

różnice pomiędzy komórką zwierzęcą a bakteryjną:
- komórka bakteryjna zamiast jądra komórkowego (jak w przypadku komórki zwierzęcej) ma substancję jądrową
- komórka bakteryjna w odróżnieniu od zwierzęcej ma ścianę komórkową (która jest zbudowana z celulozy)
- w miejscu mitochondrium występującego w kom. zwierzęcej w kom. bakteryjnej znajduje się mezosom
- wokół ściany komórkowej kom. bakterii wytwarzają otoczkę śluzową
6 2 6
2009-10-20T16:29:30+02:00
Ściana bakterii zawiera cukry i białka,których nie ma u roślin,również dookoła ściany ma utworzoną otoczkę śluzową, która zabezpiecza przed wysychaniem.

Ściana roślinna jest otoczona celulozową ścianą,która zabezpiecza je przed nadmierną utratą wody oraz niekorzystnym wpływem środowiska.Zapewnia też wytrzymałość całej rośliny.........:)
12 4 12