Dam naj.
z.1
Jakim procentem liczby 48 jest liczba 60: a)125% b)80% c)33⅓% d)66⅔%

z.2
Licba 9,8to 7 licby : a)0,686 b)140 c)132,8 d)4,8

z.3
Staś ma 60 zł. ,a jego młodszy brat ma 80% tej kwoty. Razem mają:
a)64,8 zł. b)108 zł. c)140 zł. d)68 zł.

z.4
Chude mleko zawiera 2% tłuszczu. ile gramów tłuszczu zawiera 300g chudego mleka? a)60 g b)15 g c)6 g d)1,5 g

z.5
Cenę pewnego towaru obniżono o 40% , a następnie podwyższono o 40%. Cena tego towaru : a) zmniejszyła sięo 16% b) zwiększyła się o 4%
c)zmniejszyła się o4% d)nie zmieniła się

z.6
W magaynie znajdowało się 40 kg owoców, w tym 8 kg gruszek i 12 kg śliwek. Pozostałe owoce to wiśnie. Wyraż w procentach ilość przechowywanych owoców.

z.7
Cenę pewnego samochodu podwyższono o 6% . Właściciel obliczył , że ten samochód jest traz droższy o 2100zł. Jle kosztował ten samochód przed podwyżką

z.8
Jaś ma zamiar kupić drukarkę laserową, uzbierał na nią 1881zł. , a od mamy dostał 17% kwoty potrebnej na ten zakup. Teraz ma 72% potrzebnej kwoty.
Ile kosztuje ta drukarka ?

Do zadań od 6 do 8 napisz działania.
Proszę o zrobienie tych zadań na dzisiaj do godz. 18.00.
Zgóry bardzo dziękuję

3

Odpowiedzi

2010-03-03T15:34:28+01:00
Zad.3 Staś ma 60zł a młodszy brat 80% czyli 48 zł

48+60=108 odp.b 108zł

Zad.5
odp. a
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T15:45:26+01:00
Z.1
B
z.2
A
z.3
60zł-100%
x - 80%

x=60x80/100=48
60+48=108zł.
B
z.6
40kg-100%
8kg-x
x=20% (gruszek)

40kg-100%
12kg-y
y=30% (śliwek)

50% wiśni
z.7
100%-x
6%-2100zł
x=35000
35000+2100=37100
z.8
100%-1881
17%-x
x=319,77

1881+319,77=2200,77

72%-2200,77
100%-x
x=3056,625

Mam nadzieję, że dobrze ;P ;))
1 5 1
2010-03-03T15:45:49+01:00
Z.1 odp b) 80%
z.2 brakuje czegoś w treści zadania
z.3 odp b) 108
z.4 brakuje danych w zadaniu
z.5 odp d) nie zmieniła się
z.6
40 kg całość =100%

gruszki [100* 8] /40 = 20%
śliwki [100*12] /40 = 30%

wiśnie 100%- 20%- 30% = 50%

z.7
[2100*6] /6 = 126zł
2100-126= 1974zł

z.8
[1881* 100] /72 = 2612.5 zł