Zad 1.
Objętość sześcianu wynosi 512 cm³. Pole powierzchni jednej jego ściany wynosi ?

Zad 2.
Ile wynosi objętość lodówki jeżeli jej dolna podstawa wynosi 60 cm, wysokość 2 m, a podstawa boku 5 dm.

Proszę chociaż jedno rozwiążcie. !!!

3

Odpowiedzi

2010-03-03T15:28:26+01:00
Zad 1
a - krawędź sześcianu
V - objętość = a³ = 512 cm³
a = ³√512 = 8 cm
P - pole ściany = a² = 8² = 64 cm²
zad 2
a - dolna podstawa = 60 cm = 6 dm
h - wysokość = 2 m = 20 dm
b - podstawa boku = 5 dm
V - objętośc lodówki = abh = 6 razy 5 razy 20 = 30 razy 20 = 600 dm³
odp
pojemność lodówki wynosi 600 dm³
  • Użytkownik Zadane
2010-03-03T15:29:09+01:00
Tylko nie daj spamu
zad1.nie wiem
zad2.V=Pp razy H
Dane:
60 cm=60cm
2 m=200cm
5 dm=50cm
Pp=a razy b=60cm razy 50cm=3000cm2
V=3000cm2 razy 200cm=600000cm2=600l
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T15:34:09+01:00
1)
a^3 s do potęgi trzeciej

Wzór na objętość sześcianu
V=a^3
V=512 cm^3
512=a^3
a= trzeci pierwiastek z 512
a=8 cm

Wzór na pole kwadratu
P=a^2 ( a do kwadratu)
P=8^2
P=64 cm^2

Odp.
Pole jednej ściany sześcianu wynosi 64 cm^2

Zad. 2

a=60 cm
b=5 dm=50 cm
h=2m = 200 cm

V=a*b*h
V=60*50*200
V=600 000 cm^3=600 l

pozdrawiam:)