Wykonaj odejmowania i zredaguj wyrazy podobne:
a)3x-(y-2x+1)=
b)(2x+3)-(-3x+9)=
c)(3xdo kwadratu -4x +5)-(2x do kwadratu-2x+3)=
d)(3x+2y +1)-(x-3y-1)-(-3x+4y-2)=
te x to tylko litery a nie mnożenie
2.wykonaj redukcję wyrazów podobnych:
a)-3x+6y+5x-y=
b)10a-8b-5a+3b+
c)3m+2mn-4mn+n-m+mn+
d)12x-5y+6-5x+7y+6-x+2y-7=
dam naj

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T15:27:54+01:00
A)3x-(y-2x+1)=3x-y+2x-1=5x-y-1
b)(2x+3)-(-3x+9)=2x+3+3x-9=5x-6
c)(3x² -4x +5)-(2x²-2x+3)=3x²-4x+5-2x²+2x-3=x²+2-2x
d)(3x+2y +1)-(x-3y-1)-(-3x+4y-2)=3x+2y+1-x+3y+1+3x-4y+2=5x+y+4

2.wykonaj redukcję wyrazów podobnych:
a)-3x+6y+5x-y=2x+5y
b)10a-8b-5a+3b+5a-3a
c)3m+2mn-4mn+n-m+mn=2x-mn+n
d)12x-5y+6-5x+7y+6-x+2y-7=6x+4y+5

naprawde licze na naj;) i licze ze ci pomoglam;))
2010-03-03T15:30:16+01:00
A. 3x-y+2x-1=5x-y-1
b. 5x-6
c. x do kwadratu-2x+2
d.4+5x+y

2.a. 2x+5x
b.5a-5b
c.2m+n+mn
d.6x+4y+5