Odpowiedzi

2010-03-03T15:22:51+01:00
Zmysł węchu jest zlokalizowany na części błony śluzowej nosa (tam chemoreceptory ulegają rozpuszczeniu).
Węch ma bardzo duży wpływ na rozpoznawanie smaków, dlatego gdy mamy katar, tracimy smak.


Pozdrawiam :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T15:35:11+01:00
Podczas jedzenia bardzo mocno odczuwamy zapach-nie tylko przez nos ale i przez jamę ustną która jest połączona z jamą nosową .zmysł smaku i powonienia sa ze soba mosno związane
Kiedy jemy pyszna zupe pomidorową , wielki zpływ na jej miłe doznania ma zapach.Podczas silnego kataru nie wyczuwamy smaku jedzenia .Gromadząca się w nosie wyudzielina powoduje że zmysł powonienia źle działa ,a na powstające w mózgu uczucie przyemnosści skladają się:smak i zapach potrawy .Gdy zabraknie informacji o zapachu nic nie smakuje dobrze.
2 3 2