1.Zapisz w postaci równan:
a) Liczba o 6 mniejsza od liczby x jest równa 71.
b)O liczbie x wiemy,że po pomnozeniu jej przez 6 i dodaniu 5 otrzymujemy liczbę o 25 wiekszą od x.
c)Liczba x ma tę własność,że po pomnozeiu jej przez 6 i odjeciu 90 otrzymasz liczbę o 50% wieksza od x

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T15:23:19+01:00
A) x-6=71
b)6x+5=x+25
c)6x-90=1,5x
2010-03-03T15:25:05+01:00
Z.1
a)
x - 6 = 71
b)
6x + 5 = x = x +25
c)
6 x - 90 = x +0,5 x
6x - 90 = 1,5 x
2010-03-03T15:25:41+01:00
X-6=71
6x+5=25+x
6x-90=x+50%/x(ulamek 50%na gorze x na dole)