Zad.5
a)
Tata Oli zarobił w styczniu 980zł , a w lutym 710zł , a w marcu 1040zł. Jaakie były jego średnie miesięczne zarobki w tym okresie?

b)
Średnie miesięczne wynagrodzennie mamy Oli w tym samym czasie wynisosło 960zł. Jak wysokie były jej dochody w marcu , jesli w styczniu zarobila 960 zł , a w lutym 890zł?

3

Odpowiedzi

2010-03-03T15:24:27+01:00
A) Łączny zarobek - 980 + 710 + 1040 = 2730
Średni zarobek: 2730 ÷ 3 = 910 zł
b)Łączny zarobek: 2880 zł
Marzec: 2880 - 960 - 890 = 1030 zł
  • Użytkownik Zadane
2010-03-03T15:26:32+01:00
A)
980zł+710zł+1040zł=2730zł
2730zł/3=910zł

b)
960zł-890zł=70zł
960zł+70zł=1030zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T15:27:59+01:00
A)
Tata Oli zarobił w styczniu 980zł , a w lutym 710zł , a w marcu 1040zł. Jaakie były jego średnie miesięczne zarobki w tym okresie?
w styczniu 980zł
w lutym 710zł
marcu 1040zł

980+710+1040=2730:3=910zł
Odp. średnie zarobki taty Oli - 910zł


b)
Średnie miesięczne wynagrodzennie mamy Oli w tym samym czasie wynisosło 960zł. Jak wysokie były jej dochody w marcu , jesli w styczniu zarobila 960 zł , a w lutym 890zł?
w styczniu 960 zł
w lutym 890zł
w marcu x

960zł + 890zł + x/3 = 960 zł /*3
960 + 890 + x = 2880
x= 2880-960-890
x= 1030

Odp. Mama Oli w marcu zarobiła 1030 zł