Odpowiedzi

2010-03-03T15:34:12+01:00
Masa- 1.5 kg
8/7 stosunek mas
1.5/15=0.1
8* 0.1= 0.8- masa 1 chleba
7*0.1=0.7- masa 2 chleba
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T15:35:03+01:00
Dwa bocheni chleba ważą 1,5 kg. a stosunek mas tych chlebów jest równy 8/7.
Ile waży kay bochenek chleba???
x- waga jednego bochen
y -drugiego

x+y= 1,5 kg
x/y= 8/7 czyli 7x=8y stąd x= 8/7y

8/7y+y=1,5 kg
15/7y=1,5kg/*7/15

y= 15/10*7/15= 7/10=0,7 kg
x= 1,5kg-0,7kg= 0,8 kg