1 Zapisz podane zdania w postaci równań. Spróbuj zgadnąć rozwiązania.
a) jeśli liczbę a powiększymy o 20, to otrzymamy 25.
b) Liczba 25 jest 2 razy większa od liczby t.
c) Liczba 5 stanowi jedną trzecią liczby c.
d) 50% liczby x jest równe 18.
e) jeśli liczbę x zwiększymy o 100%, to otrzymamy 250.
f) jeśli od liczby trzy razy większej od x odejmiemy liczbę x, to otrzymamy 50.
Zapisz odpowiednie równania i zgadnij ich rozwiązania:
a) Spodnie kosztują y złotych, a koszula jest o 125 złotych tańsza i kosztuje 77 zł.
b)Za 2,5 kg gruszek po x złotych za kilogram pani Zofia zapłaciła 12,50 zł.
c) Zeszyt w linię kosztuje x złotych. Zeszyt w kratkę jest o 40 groszy droższy. Za dwa zeszyty w kratkę zapłacono 3,20 zł. BARDZO PROSZĘ O SZYBKIE ROZWIĄZANIE
d) Antek i Wojtek kupili w prezencie dla mamy kwiaty za 7 zł i broszkę za x złotych. Kosztami podzielili się po połowie. Każdy z nich zapłacił 12 zł.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T15:42:43+01:00
1. a) a+20= 25 a=5
b) 25=2t t=12,5
c) 5=1/3c c=15
d)1/2x=18 x=36
e)2x=250 x=125
f)3x-x=50 x=25
2.a) 77=y-125 y=202zł
b) 2,5*x=12,5 x=5 zł
c) 2(x+0,4)=3,2 x=1,2
d) (7+x)/2=12 x=17
40 4 40
??
Nie kupam
To jest źle zrobione
żle
2010-03-03T15:44:24+01:00
A) a=5+20=25
b) t=25:2=12,5
c) c=5x3=15
d) 100% liczby x =2x18=32
e) x=250:2=125
f) 3x - x =50 x=25



a)niekumam
b)sorry
c)to proste (3,20-0,40):2=1,40 cena zeszytu w linie
1,40+0,40=1,80 cena zeszytu w kratkę
d)7+x=12
x=12-7=5
x=5
16 2 16