Odpowiedzi

2010-03-03T15:40:55+01:00
P= 78
A = 9
B = 4

h = p : [(a+b ) /2]
H = 13

C = 13
d = 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T15:46:10+01:00
P - pole trapezu = (a + b)h/2 = 78 cm²
a - podstawa krotsza = 4 cm
b - podstawa dluzsza = 9 cm
h - wysokość trapezu = ?
P = (a + b)h/2
2P = (a + b)h
h = 2P/(a + b) = 156/13 = 12 cm = krótsze ramie
c - dluższe ramię = ?
c² = (a - b)² + h² = 5² + 12² = 25 + 144 = 169
c = √169 = 13 cm
w trapezie wysokość h jest jednym ramieniem , a c drugim
odp
12 cm i 13 cm
1 5 1