Spośród podanych pierwiastków i związków chemicznych wybierz te, których użyjesz w zapisie słownym równań reakcji chemicznych:
a)syntezy b)analizy c)wymiany

węgiel,tlen,magnez,tlenek magnezu,wodór,tlenek rtęci(II),rtęć,tlenek wodoru,tlenek węgla(IV)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T15:38:28+01:00
A)syntezy- węgiel + tlen=tlenek węgla(IV)
b)analizy -tlenek rtęci=tlen+rtęć
c)wymiany-rtęć+tlenek wodoru=tlenek rtęci+wodór
Mam nadzieje,ze pomoglam pozdrawiam ;)
134 4 134
2010-03-03T15:48:37+01:00
A) syntezy : magnez, tlen, tlenek magnezu, wodór, tlenek wodoru, tlenek węgla (IV)
b) analizy : tlen, wodór, tlenek rtęci(II), rtęć
c) wymiany : tlenek wodoru, magnez, tlenek magnezu, tlenek węgla (IV),
81 3 81
2010-03-03T16:02:08+01:00
A) węgiel+tlen-->tlenek węgla(IV)
magnez+tlen-->tlenek magnezu
rtęć+tlen-->tlenek rtęci(II)
wodór+tlen-->tlenek wodoru(woda)
b) tlenek węgla(IV)-->węgiel+tlen
tlenek magnezu-->magnez+tlen
tlenek rtęci(II)-->rtęć+tlen
tlenek wodoru(woda)--->wodór+tlen
c)tlenek rtęci(II)+węgiel-->tlenek węgla(IV)+rtęć
tlenek rtęci(II)+ magnez-->tlenek magnezu+rtęć
tlenek rtęci(II)+wodór-->tlenek wodoru(woda)+rtęć
tlenek węgla(IV)+ magnez-->tlenek magnezu+węgiel
tlenek węgla(IV)+wodór-->tlenek wodoru(woda)+węgiel
tlenek węgla(IV)+rtęć-->tlenek rtęci+węgiel
tlenek magnezu+wodór-->tlenek wodoru(woda)+magnez
tlenek magnezu)+rtęć-->tlenek rtęci+magnez
tlenek magnezu+węgiel-->tlenek węgla(IV)+magnez
tlenek wodoru(woda)+magnez-->tlenek magnezu+wodór
tlenek wodoru(woda)+węgiel-->tlenek magnezu+wodór
tlenek wodoru(woda)+rtęć-->tlenek magnezu+wodór
100 3 100