Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T15:39:32+01:00
Niedawno stwierdziłam, że fotografia to moja pasja. Oczywiście nie jedyna, bo ich lista jest na prawdę długa: angielski, zwierzęta (ssaki), siatkówka. Można by tak jeszcze wymieniać i wymieniać. Jednak fotografia nie siedziała ode mnie od początku. Narodziła się jakiś rok temu. Dlaczego tak późno? No powiedzcie, jak przykładowo taka siedmiolatka ma robić fajne zdjęcia?

Odkąd tata kupił porządny aparat moje zdolności szlifują się, a ja powoli staję się profesjonalistą :D. Kiedyś myślałam o karierze fotografa, jednak po dłuższym namyśle zrezygnowałam. Powód? Taki fotograf nigdy nie zarobi wystarczająco dużo, a ja mam troszkę ambitniejsze plany. Oczywiście zdarzają się takie przypadki, kiedy fotograf zarabia bardzo dużo, np. robiąc sesje zdjęciowe gwiazdom, ale takie szanse trafiają się raz na milion. A przy moim szczęściu szczerzę wątpię, czy mi się akurat trafi...

Dziś w obiektyw 'wpadło' mi słoneczko, którego nie zastąpi nawet największy profesjonalista od Photoshopa. Obserwowałam je aż do momentu, kiedy było wysoko nad linią horyzontu, aż do całkowitego zajścia, kiedy to niebo przybrało piękną różowo-czerwono-fioletową barwę.
14 2 14
2010-03-03T16:26:55+01:00
Mojim hooby jest alpinstyka Skałkowa jest to dziedzina sportu ekstremalnego polega ona na wspinaniu sie na średniej wysokosci skałki przewarznie sa to dolomity skały osadowe wystempujace w durzej mierze na Jurze Krakowsko-czestochowskiej . najpopularniejszym z miejsc dla łazików jest Mirów jest tam najwiecej skałek i najwiekasz róznorodnosc poziomów wspinaczki dla poczatkujacych , średni zawansowanych oraz dla profesjonalistów . zeby skompletowac sprzet niepotrzebujemy zbyt wiele piniedzy mozna powiedziec ze alpinistyka jest srednio tanim sportem ale zato bardzo pasjonujacym, na poczatek potrzebujemy wiedziec podstawowe informacje co do czego a wiec zacznijmy od podstawy czyli uprzeży uprzaz do zjazdów i wspinaczki kosztuje około 120zl do 300zl w zalerznosci od firmy i materiału z którego została wykonana , skoro mamy juz uprzaz to niezbedna nam bedzie lina która tez jest niezbedna do wspinaczki cena takiej liny to około 800 zl do 1200zl jesli chodzi o line statyczna przeznaczona do zjazdów jesli zas chodzi o line dynamiczna która słurzy do wspinaczki roznica ceny to jakies 100 zł na poczatek 100 metrów wystarczy nam spokojnie poniewaz zeby wspinac sie na wiecej niz 50 m musimy miec specjalne uprawnienia które mozna zrobic u G.O.P.Ru jest to koszt 800zl ale wracajac do sprzetu mamy juz line i uprzaz potrzebowac bedziemy teraz karabinków ekspresowych jak i osobistych ekspresowe to takie które słuza nam wyłocznie do trzymania i mocowania sprzetu do muprzezy nazywaja sie ekspresowe poniewarz zapina sie je bardzo szybko w porównaniu do karabinków osobistych te z koleji sa zakrecane słuza do zabespieczania liny siebie czy tez stanowiska zjazdowego czy stanowiska do wspinania na poczatek potrzeba nam okolo 15 sztuk karabików osobistych i 10 ekspresowych gdy mamy juz ten sprzet przechodzimy do urzadzen zjazdowych a mianowice rolki zjazdowej i usemki zjazdowej oba te przyzady słuza jak sama ich nazwa wskazuje do zjazdów usemka jest szybsza w obsłudze i montarzu ale zato wymaga wiekszego doswiatczenia rolka zas jest urzadzeniem które nie wymaga zbyt wielkiej siły ale dobrej umiejetnosci w załorzeniu jej róznica zasadni9cz niemozna na rolce wyczyniac ewolucji a na usemce mozna zrobic wszystko gdy mamy to to potrzebujemy szanta urzadzenie to zabespiecza nas przed upadkiem gdyby np stracil ktos przytomnoc albo odłamek skalny nas zranił jest to niezbedne urzadzenie jesli chcemy bespiecznie uprawiac ten sport cena rolki tj.120 zł cena ósemki to 30 pln cena szanta 150 pln do szanta potrzebujemy jeszcze Crola to dodatkowe zabespieczenie przepasajace nas przez barki i plecy przyczepiane do uprzezy jest niezbedne na ostre wysokie i niebespieczne skały cena to okolo 170pln i juz prawie mamy wszystko potrzeba nam jeszcze kilku drobiazgów takich jak Pałanieta słurzaca do podciagania sie po linie w pionie cena to 100pl potrzebne bede przedewszystkim buty do wspinaczki i tu juz zecz kustu i rozmiaru nogi:) cena od 150 pln do 800pln i jeszcze kilka drobiazgów jak worek na magnez sam magnez i mamy juz wszystko oczywiscie na poczatek musimy miec instruktora który ma uprawnienia i pokaze nam co i jak sztuke wezłów wspinaczki i odpowiedniego treningu wybranie sie samemu na wspinaczke bez szkolenia to pewna smierc ale gdy juz przejdziemy szkolenie i wszystko bedzie okej to polecam znalesc najwieksza skałe wspiac sie tam przed wschodem słonca usiasc i podziwiac doznania których nieda sie opisac słowami poprostu trzeba spróbowac ...
6 3 6
2010-03-03T18:02:50+01:00

3


Ciekawym hobby jest z kolekcjonowanie monet. W Polsce numizmatyką zajmują się dziesiatki tysięcy ludzi.
Jest to hobby, które pojawia sie w życiu przypadkowo bądź jest dziedziczone w rodzinie, często razem ze zbiorami.
Jest to fantastyczne zajęcie.
Daje ogromne możliwości tworzenia kolekcji.
Swoich zwolenników mają miłośnicy starych talarów i współczesnych monet kolekcjonerskich.
W Polsce emitentem współczesnych monet kolekcjonerskich, które są prawnym srodkiem płatniczym jest NBP (Narodowy Bank Polski).
Są one bite w liczacej się w świecie Mennicy Polskiej.
Dzięki wysokiej jakości: precyzji wykonania i wspaniałym projektom plastycznym nasza Mennica produkuje monety dla innych krajów np.piekne serie bajek i zwierzat dla Białorusi.
Numizmatyka to hobby dla kazdego. Mozna je traktowac jako lokatę pieniędzy.
Nie sa rzadkościa monety, które na naszych krajowych aukcjach osiągaja ceny kilkudziesieciu tysiecy złotych.
Czytałam kiedyś na forum pytanie - dlaczego jakaś blaszka osiaga wartość samochodu i gdzie rozsądek. W odpowiedzi napisano,ze numizmatyka nie ma nic wspólnego ze zdrowym rozsądkiem.
Te krążki to często małe, piękne dzieła sztuki.
Moneta 2 zł GN (stop Golden Nordic) z wizerunkiem króla Zygmunta Augusta wymieniona w 1996 roku za 2 zł obecnie jest sprzedawana po kilkaset zł.
Inną wartościa numizmatyki jest jej walor edukacyjny.
Na monetach są wizerunki wybitnych osobistości i upamiętniane rocznice wydarzeń.Bardzo piękna i uznana nie tylko przez polskich numizmatyków jest seria monet srebrnych i dwuzłotowych - zwierzęta świata.
Stany Zjednoczone wydają obecnie kolejną monetę z serii Amerykańscy Prezydenci.
Chciałabym mieć wszystkie monety 2 Euro okolicznościowe, także tę z Grace Kelly z Monako. Jest ich tylko 2002 sztuk i kosztują ponad 4 tys. Szkoda.
W 2008 roku NBP wyemitował monety złote, srebrne i ze stopu Nordyckie Złoto z otworem (na wzór chińskich)z okazji Olimpiady w Pekinie.
W 13 rocznicę WOŚP wyemitowano 2 zł z okrągłym otworem, która została wtedy uznana za najbardziej zaawansowaną technologicznie monetę świata.
5 4 5