Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-20T16:25:38+02:00
Pole twojego trójkąta niezwiekszonego wynosi ½a×h jeżeli a zwiększymy o 40% to będzie wynosiło 1,4a czyli h tez się bedzie= 1,4h czyli pole tego zwiekszonego=½×1,4a×1,4h=0,98ah i teraz z proporcji ½ah -100% 0,98ah-x% czyli ½ahx=100×0,98ah czyli ½x=98 czyli x=98×2 x=196% 196%-100%=96% odp.pole figury zwiększyło sie o 96%-pozdrawiam
2 3 2
2009-10-20T16:42:49+02:00
P1=ah/2;
a1=a+40%a=140%a; h1=też 140%h;
a1=140a/100=14a/10;
h1=140h/100=14h/10;
P2=(a1razyh1)2;
P2=(14a/10 razy 14h/10)/2=(196ah/100)/2=
196%ah/2; teraz
P2-P2=196%ah/2-ah/2=96%ah/2;
odp.Jeżeli podstawę i wysokość zwiększymy
o 40% to pole trójkąta zwiększy się o 96%.
PS.
to wszystko jest prawdą o ile wysokość została
opuszczona na tą podstawę,autor pytania powinien to uwzględnić. Pozdrawiam miłej
lektury.
2 5 2