Prosze rozwiążcie to. Dam najlepszą odpowiedz.

Tarnobrzeg został załozony w XVI wieu przez rodzinę Tarnowskich jako ich osrodek gospodarczy i rezydencjonalny. Rok założenia Tarnobrzegu jest liczbą czterocyfrową ,której suma cyfr jest równa 18 i cyfra jedności jest trzy razy mniejsza od cyfry dziesiątek . Oblicz w którym roku został założony Tarnobrzeg. Zapisz obliczenia.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T15:50:24+01:00
XVI wiek, czyli 2 pierwsze cyfry to :15

x=cyfra dziesiatek
y=cyfra jednosci

x+y=18-(1+5)
x+y=18-6
x+y=12

x=3y
3y+y=12
4y=12
y=12:4
y=3

x=3×3=9

rok ten to:1593
1 5 1
2010-03-03T15:50:25+01:00
XVIw. - 15..

1+5+3x+x=18
6+4x=18
4x=12
x=3

odp.: szukana liczba jest 1593
1 3 1
2010-03-03T15:52:52+01:00
Wiek XVI czyli od 1500 r y- dziesiątki x -jednosci

1 + 5 + y + x = 18
y = 3x

y + x = 12
y = 3x

4x = 12 /4
y = 3x

x = 3
y = 9

Odp: Byl to rok 1593