Zadanie 1
Prostopadłościan ma wymiary 20cm x 12 dm x 0,5 m. Wyraź objętośc tego prostopadłościanu w centymetrach sześciennych oraz w metrach sześciennych.

Zadanie 2
Wyraż w litrach i mililitrach objętośc prostopadłościanów o wymiarach :
a) 4dm x 2,5dm x 3dm
b) 50cm x 30cm x 80 cm
c) 3,5dm x 85cm x 40cm
d) 1m x 1dm x 1cm


Z góry wielkie dzięki ;* Dam naj :)

2

Odpowiedzi

2010-03-03T16:07:20+01:00
A) . V = 30dm³
b) V = 120000 cm³
c) V= 119000 cm³
d) V = 1000 cm³

1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T16:07:22+01:00
1)

20cm x 12 dm x 0,5 m

a=20 cm=0,2m
b=12 dm=1,2m
h= 0,5m

V=a*b*h
V=0,2*1,2*0,5
V=0,12 m^3 = 120 000 cm^3

2)

a) 4dm x 2,5dm x 3dm = 30 dm^3=30 l = 30 000 ml
b) 50cm x 30cm x 80 cm = 120 000 cm^3=120 l = 120 000 ml
c) 3,5dm x 85cm x 40cm=35 cm x 85 cm x 40 cm=119 000 cm^3= 119l=119000ml
d) 1m x 1dm x 1cm = 100cm x 10 cm x 1 cm =1 000 cm^3=1 l = 1000 ml

pozdrawiam:)
2 4 2