Odpowiedzi

2010-03-03T15:59:57+01:00
Syzyfowa praca- praca bez końca
pięta Achillesa- czuły/słaby punkt
nić Ariadny- pomocna dłoń
stajnia Augiasza- straszliwy bałagan/nie porządek
puszka Pandory-niekończące się nieszczęście,smutek,cierpienie
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T16:01:16+01:00
Kamień spadł mi z serca!- Ulrzyło mi.
Nie igraj z ogniem!- Nie igraj z niebezpieczeństwem!
Mieć klapki na oczach.- Nie zauważać czegoś.
Szukać igły w stogu siana.- Szukać czegoś bardzo uważnie.
Kupować kota w worku.- Kupować nie wiadomo co.
2010-03-03T16:01:51+01:00
1.Syzyfowa praca ; bezsensowna, nie przynosząca rezultatów praca
2.Puszka Pandora ; zbiór, źródło zła, kłopotów nieszczęść.
3.Wieża Babel ; zgromadzenie ludzi mówiących różnymi językami.
4.Budować zamki na lodzie ; snuć nierealne marzenia .
5. Niedźwiedzia przysługa ; wyrządzić komuś krzywdę bez intencji, złej woli.

Pozdrawiam :):)