Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T16:27:05+01:00
1
2x<1
x<1/2
na osi szukasz 1/2 i zaznaczasz wszystkie liczby od niej mniejsze, czyli w lewo
np.0; -1; -123

5x<-10
x<-2
na osi szukasz -2 i zaznaczasz wszystkie liczby od niej mniejsze, czyli w lewo
np.-230; -10; -123

-x≤7
x≥-7 (dzielimy przez ujemną więc zmienił się znak nierówności)!!!!!!!

na osi szukasz -7 i zaznaczasz wszystkie liczby od niej większe lub równe, czyli w prawo i kółko zamalowane
np.0; 1; -7

-3x>9
x<-3
na osi szukasz -3 i zaznaczasz wszystkie liczby od niej mniejsze, czyli w lewo
np.-230; -10; -123

-1/2 x<4
x>-8
na osi szukasz -8 i zaznaczasz wszystkie liczby od niej większe, czyli w prawo
np.0; -1; 123

2
4x-7<2x+3
4x-2x<3+7
2x<10
x<5
na osi szukasz 5 i zaznaczasz wszystkie liczby od niej mniejsze, czyli w lewo

-x+4>-3(x-1)
-x+4>-3x+3
-x+3x>3-4
2x>-1
x>-1/2
na osi szukasz -1/2 i zaznaczasz wszystkie liczby od niej większe, czyli w prawo

5(2x-3)-6x≥3(4x-3)
10x-15-6x≥12x-9
4x-12x≥-9+15
-8x≥6
x≤-3/4
na osi szukasz -3/4 i zaznaczasz wszystkie liczby od niej mniejsze, lub równe czyli w lewo i kółko zamalowane

-0,2(5x-3)≤x-0,1
-x+0,6≤x-0,1
-x-x≤-0,1-0,6
-2x≤-0,7
x≥0,35
na osi szukasz 0,35 i zaznaczasz wszystkie liczby od niej mniejsze, lub równe czyli w lewo i kółko zamalowane
1 5 1
2010-03-03T21:57:59+01:00