Odpowiedzi

2010-03-03T16:03:04+01:00
Najlepszym sposobem na unikniecie przenoszonych przez kleszcze chorób jest szybkie znalezienie i pozbycie się tych pajęczaków.

- Dlatego po powrocie z lasu czy parku powinniśmy od razu dokładnie sprawdzić skórę - radzi lek. med. Maria Banaszkiewicz.
2010-03-03T16:06:46+01:00
Wybierając się do lasu trzeba pamiętać o odpowiednim zabezpieczeniu się przed kleszczami. Przed wyjściem do lasu wystarczy założyć bluzki z długim rękawkiem i spodnie z długimi nogawkami. Warto też założyć na głowę czapkę. Na polskim rynku w aptece można znaleźć dużo środków przeciw kleszczom. Miejsca, które nie są zakryte przez odzież warto popsikać lub posmarować kremem, który uchroni przed kleszczami.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T16:07:38+01:00
Moim zdaniem trzeba się bronić przed kleszczami w taki sposób, żeby nie chodzić w krótkim rękawku do lasu. Należy nosić nakrycie głowy. Trzeba starać się poruszać środkiem ścieżki i omijać krzewy i wysokie trawy. Po powrocie z obszarów zagrożonych należy pozostawić ubranie i sprzęt poza domem, by nie przynieść kleszcza do domu.Gorąca suszarka zabija kleszcze zaplątane w ubraniu, ale bez problemu przeżywają one pranie.