Zadanie 1
W gimnazjum w Marysinie są trzy klasy pierwsze.Do klasy Ia uczęszcza x uczniów,do klasy Ib o trzy osoby więcej,a do klasy Ic o dwie osoby mniej.Ilu pierwszoklasistów ma gimnazjum w Marysinie
Zadanie 2
Marcin ma x złotych,Jacek o 5 złotych więcej,a Olek trzy razy więcej niż Marcin.Ile pieniędzy mają w sumie?
Zadanie 3
W parku rośnie x lipy,y kasztanów,a także klony i akacje.Klanów jest 2 razy więcej niż lip,a akacji jest o 10 więcej niż kasztanów.Ile drzew rośnie w parku?
Zadanie 4
Kierowca przejechał pierwszego dnia x km,drugiego dnia o 100km więcej,a trzeciego dnia trzy razy więcej niż pierwszego.Ile kilometrów przejechał w sumie?

3

Odpowiedzi

2010-03-03T16:06:18+01:00
Zadanie 1
W gimnazjum w Marysinie są trzy klasy pierwsze.Do klasy Ia uczęszcza x uczniów,do klasy Ib o trzy osoby więcej,a do klasy Ic o dwie osoby mniej.Ilu pierwszoklasistów ma gimnazjum w Marysinie

x+x+3+x-2=3x+1

Zadanie 2
Marcin ma x złotych,Jacek o 5 złotych więcej,a Olek trzy razy więcej niż Marcin.Ile pieniędzy mają w sumie?

x+x+5+3x=5x+5

Zadanie 3
W parku rośnie x lipy,y kasztanów,a także klony i akacje.Klanów jest 2 razy więcej niż lip,a akacji jest o 10 więcej niż kasztanów.Ile drzew rośnie w parku?

x+y+2x+y+10=3x+2y+10

Zadanie 4
Kierowca przejechał pierwszego dnia x km,drugiego dnia o 100km więcej,a trzeciego dnia trzy razy więcej niż pierwszego.Ile kilometrów przejechał w sumie?
x+x+100+3x=5x+100
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T16:17:19+01:00
Zadanie 1
x+3+(3-2)=x+4

Zadanie 2
x+5+xrazy3=4x+5 może być też tak
x+5+3x=4x+5

Zadanie 3
x+y+xrazy2+(y+10)=3x+2y+10 może być też tak
x+y+2x+(y+10)=3x+2y+10

Zadanie4
x+(x+100)+xrazy3=9x+100 może być też tak
x+(x+100)+3x=9x+100

Wszystkie zadania ci zredukowałam.
Jeśli jakieś zadanie zrobiłam źle to napisz do mnie.Tylko nie zgłaszaj spam!!
2010-03-03T17:27:00+01:00
Zadanie 1
x+3+(3-2)=x+4

Zadanie 2
x+5+3x=4x+5

Zadanie 3
x+y+2x+(y+10)=3x+2y+10

Zadanie4
x+(x+100)+3x=9x+100