Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T16:33:10+01:00
Neptun - Brat Jowisza, władca mórz. Trzymanym w reku trójzębemrozpętywał straszliwe burze morskie i wywoływał trzeńsienia ziemi.

Jowisz - Władca Olimpu, pan całej ziemii król bogów. W reku dzierżył pioruy, którymi porażał przeciwników. Z tego powodu nazywano go gromo władnym.

Wulkan - Syn Jowisza i Junony, mąż Wenus, bós kowali i opiekun rzemiosł, kulawy od urodzenia.

Mars - Syn Jowisza i Junony, mściwy i okrutny bóg wojny Był przeciwieństwem Minerwy, patronki wojny w dobrzej sprawie.

Merkury - syn Zeua i nimfy Mai, posłaniec bogów, przemierzajacy świat w skrzytlatych sandałach. Opiekun podróżnych, kupców i ... złodziei.

Minerwa - Córka Jowisza bogini wojny i mądrości, opiekunka sztuki oraz rzemiosła.

Junona - Żona Jowisza królowa bogów bardzo zazdrosna o swego męża.
2010-03-03T16:48:43+01:00
Neptun-władał morskimi głębinami.O jego przychylności zabiegali więc żeglarze
jowisz-władca wszystkich bogów i ludzi . Strzegł prawa i porządku na świecie ,bezlitośnie karząc przestępców.
wulkan-najbrzytszy z bogów był kowalem i w swojej kuźni wykuwał pioruny dla żeusa.
mars-jest to bógwojny.
merkury-posłaniec bogów i opiekun kupców.
minerwa-odznaczała się wielką mądrościoł i dlatego uczeni uwarzali ją za swoją patronką.
junona-buła opiekunką rodzin i małżeństw.żona zeusa.