A) Na lekcji wf 3/4 chłopców z klasy 6 grało w piłkę nożną. Pozostałych czterech chłopców kibicowało swoim kolegom. Ilu chłopców było w tej klasie?
B) Ilu uczniów było w tej klasie, jeśli liczba dziewczynek stanowiła 5/4 liczby chłopców?

3

Odpowiedzi

2010-03-03T16:21:32+01:00
1/4 = 4
4/4 = 4*4 = 16 - tylu było chłopców

16 * 5/4 = 20 - tyle było dziewcząt
46 4 46
2010-03-03T16:25:37+01:00
A ) 1/4 = 4 chłopców .
4 x 4 = 16 chłopców .
b ) 16 * 5/4 = 20 dziewczyn
27 4 27
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T16:33:31+01:00
A) proporcja:
¼ - 4
¾ - x
równanie:
¼ x = 4 * ¾
¼x = 3/:¼
x = 12 (ilość chłopców grających w piłkę nożną)
12 + 4 = 16
odp.: w tej klasie jest 16 chłopców.
b)
⁵/₄ * 16 = 20
odp.: liczba dziewcząt w tej klasie to 20.
38 2 38