Siedziały wróble na strachu na wróble. Początkowo na lewym ramieniu siedziało dwa razy więcej wróbli niż na prawym. Potem cztery wróble przeniosły się z lewego ramienia na prawe i wówczas po obu stronach było tyle samo wróbli. Ile wróbli siedziało na strachu na wróble?

2

Odpowiedzi

2010-03-03T16:27:56+01:00
Na strachu siedziało 24 wróbli. :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T16:36:44+01:00
X - lewa strona (ilość wróbli)
y - prawa strona (ilość wróbli)

na początku po lewej stronie było 16 wróbli, a po prawej 8 wróbli
następnie po lewej i po prawej stronie było po 12 wróbli

Odp. Razem na strych siedziały 24 wróble.