1. Szyna kolejowa wydłuża się na skutek wzrostu temperatury otoczenia. Co się dzieje wówczas z wysokością, szerokością i objętością szyny?
a) szerokość ..............
b) wysokość ...............
c) objętość ...............

2. Dlaczego do szklanek wykonanych z grubego szkła, nie należy wlewać gorących napojów?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-20T16:37:17+02:00
Zadanie 1
a)szerokość zwiększy się
b)wysokość zmniejszy się
c)objętość nie zmieni się

zadanie 2
Poniewaz w tych z grubego szkla cieplo znajduje sie tylko na dnie szklanki a w tej z cienkiego szkla cieplo rozchodzi sie po calej szklance.
1 4 1
2009-10-20T16:45:09+02:00
A)zwiększa sie
b)zmniejsza sie
c)pozostaje baz zmian
1 4 1