Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T16:34:54+01:00
Rozumiem za trzeba wyznaczyc x
a) 2x+a=4b
x=(4b-a)/2

b) 4x+a/3b=x+3
4x-x=3-a/3b
3x=3-a/3b
x=(9b-a)/9b

c) 2(x+a)=4a
2x+2a=4a
2x=4a-2a
2x=2a
x=a

d) 2k=4ax/2
2k=2ax
x=2k/2a

e) 3k+x-2b=4x+3
-3x=-3k+2b+3
x= (3k-2b-3)/3

f) 4x+5=7a-4
4x=7a-9
x=(7a-9)/4
2010-03-03T16:36:29+01:00
A) 2x=4b-a|:2 x=2b-½a
b) 3x=3-a/3b|:3 x=1-a/9b
c) 2x+2a=4a 2x=2a|:2 x=a
d) 2k=4ax/2 |×2 4k=4ax|:4 ax=k|:a x=k/a
e) 3k-2b-3=3x x=(3k-2b-3)/3
f) 4x= 7a=1 x=4/7a+¼