Napiszcie mi prosze wstęp do tematu " Muzyka w klasycyzmie " - czym się charakteryzowała/różniła od poprzednich epok i może jeszcze kilku kompozytorów i instrumenty - proszę Was !! Każda podpowiedź się liczy !! - wynagrodzę pzdr. zuźka ;)

2

Odpowiedzi

2010-03-03T16:47:00+01:00
Klasycyzm 1750-1810 W okresie tym porzucono barokową ornamentykę na rzecz czystości oraz symetrii form muzycznych. był to złoty wiek muzyki, w którym do perfekcji doprowadzono wielkie muzyczne formy: symfonii, koncertu, sonaty i kwartetu smyczkowego. Najistotniejszą rolę odegrali w nim tzw. klasycy wiedeńscy: Haydn, Mozart i Beethoven.

Więcej masz w zakładkach
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • pyra
  • Początkujący
2010-03-03T17:37:25+01:00
Muzyka Klasycyzmu jak sama nazwa mówi odnosi się do klasycznych utworów z lat poprzednich. Muzyka klasyczna tak często używamy tego słowa do określenia muzyki poważne granej np w filharmoniach
Najpopularniejszymi gatunkami muzycznymi uprawianymi w klasycyzmie były:
opera
sonata
symfonia
koncert
rondo
wariacja
Muzyka klasycystyczna cechowała się przejrzystościa, symetriia i równowaga w stosowaniu środków artystycznych.
Nasłynniejszymi kompozytorami którzy tworzyli w klasycyzmie byli Haydnowi (1732-1809), Mozartowi (1756-1791) oraz Beethovenowi (1770-1827). Stolicą klasycyzmu stał się Wiedeń.
Pozdrawiam.
Wiadomosci na 100% dobrze chodzę do szkły muzycznej.
1 5 1