Jestem trochę cienka z matmy więc proszę o jak najszybsze rozwiązanie zadania :
(zadania proszę rozwiązywać z x):
1. Drewnianą belkę o długości 7,5 metra rozcięto na dwie części, z których jedna jest 2 razy dłuższa od drugiej. Jakie długości mają te części ?
x-długość krótszej deski
x2-długość dłuższej deski

x+x2=7,5 (prosze o dalsze rozwiązanie zadania)



2.Pociąg składający się z lokomotywy i 12 jednakowych wagonów ma 102 metry długości. Każdy wagon jest o 2 metry dłuższy od lokomotywy. Jaką długość ma lokomotywa, a jaką wagon ?

x- długość lokomotywy
2x-długość wagonu
12*2x- długość 12 wagonów

x+12*2x+2x=102 (proszę o dalsze rozwiązanie)
Z góry dziękuje

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-03T16:32:00+01:00
2.12*(x+2) +x=102
12x+24+x=102
13x=78
x=6
lokomotywa ma dł.6 m
a każdy z wagonów 8 m.

1.x+2x=7,5
3x=7,5/3
x=2,5 krótsza cześć
7,5-2,5=3,o dłuższa cześć
1 5 1
2010-03-03T16:33:18+01:00
X+x2=7,5
to jest x do 2 czy x razy 2
jesli x razy 2 to;

x+2x=7,5
3x=7,5 /3
x=2,5



x+12*2x+2x=102
3x+24x=102
27x=102 / 27
x=102/27
x=3 21/27
2x-długość wagonu =204/27
12*2x- długość 12 wagonów=12*204/27=2448/27=816/9=272/3
1 5 1
2010-03-03T16:45:49+01:00
1)x+x2=7,5
3x=7,5/:3
x=2,5-tele ma mniejsza deska

2,5*2=5-tyle ma wieksza deska
2)x+12*2x+2x=102
x+24x+2x=102
27x=102/:27
x=3,7