1. Nazwa rzeki, która przepływa przez Rzym?
2. Odpowiedz, kto, kiedy i w jakich okolicznościach wypowiedział te słowa: Alea iacta est ( Kości zostały rzucone )
3. Z diagramu odczytaj imiona, przydomki bądź nazwiska znanych osób. Opisz krótko dokonania każdej postaci.

Pierwszy diagram - GRJATENWZOPUIFSTW
Drugi diagram - KTONNASFTUARNWTIYPN
Trzeci diagram - KPADWEFŁYZWTAKRSPU

Jeżeli nie wiesz - nie pisz!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T16:37:44+01:00
1. Tyber

2. Alea iacta est (z łac., dosł. kostka jest rzucona) – słowa, które rzekomo Juliusz Cezar wypowiedział 10 stycznia 49 r. p.n.e., podczas przekraczania wraz ze swoją armią rzeki Rubikon (pn. Włochy). Przekroczenie tej rzeki było jednoznaczne z rozpoczęciem wojny domowej przeciwko Pompejuszowi i optymatom. Zwrot po raz pierwszy zacytowany przez Swetoniusza w dziele Żywoty Cezarów w formie iacta alea est. Obecnie w języku polskim zwrot funkcjonuje najczęściej w postaci kości zostały rzucone.
3 3 3
2010-03-03T16:49:09+01:00
1. Przez Rzym przepływa rzeka Tyber.
2.Pochodzenie: Juliusz Cezar przekroczył rzekę Rubikon wraz ze swoimi wojskami w 49 p.n.e. rozpoczynając tym samym wojnę domową. Z tym wydarzeniem związane jest też powiedzenie "kości zostały rzucone"
3. Nie wiem :P_)
2 2 2