Szymon zdobył 54 punkty ze sprawdzianu składającego się z piętnastu zadań. Za każdą dobrą odpowiedź otrzymywał 5 punktów, a za złą lub brak odpowiedzi tracił 2 punkty. Ile zadań rozwiązał prawidłowo? <dodajcie z obliczeniami odpowiedź> :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T16:34:18+01:00
X - liczba dobrych odpowiedzi
15-x - liczba złych odp.

5x-2(15-x) = 54
5x-30-2x = 54 |+30
5x-2x = 24
7x=84
x=12

Opd. Szymon rozwiązał 12 zadań poprawnie. :)
2010-03-03T16:36:04+01:00
15×5=75
75 - 54 = 21
21 : (5 + 2) = 21:7 = 3
Szymon popełnił trzy błędy prawidłowo rozwiązał 12 zadań
spr.
12 × 5 - 3 × 2 = 60 - 6 = 54
2010-03-03T16:36:52+01:00
X-dobre odpowiedzi
x-15-złe odpowiedzi

5x-2(15-x)=54
5x-30+2x=54
7x=54+30
7x=84/:7
x=12

odp.odpowiedział dobrze na 12 pytań