Siedziały wróble na strachu na wróble. Początkowo na lewym ramieniu siedziało dwa razy więcej wróbli niż na prawym. Potem cztery wróble przeniosły się z lewego zamienia na prawe i wówczas po obu stronach siedziało tyle samo wróbli. Ile wróbli siedziało na strachy na wróble?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T16:36:56+01:00
X - wróble na prawym ramieniu
2x - wróble na lewym ramieniu

2x-4 = x +4 |-x
x-4 = 4
x + 8

8+16 = 24

odp. Na strachu siedziało 24 wróble.
;)
2010-03-03T16:41:37+01:00
Lewe ramie :
2x
2x-4


Prawe ramie :
x
x+4

x+4 = 2x-4
x=8

i teraz nie jestem pewna czy wynik 8. to ilość siedzących wróbli, czy trzeb a jeszcze :
2x + x = 2*8 + 8= 24.