Maciek wyjechal na szczyt góry kolejka liniowa w czasie 10 min. z jaka średnia szybkoscia poruszala sie ta kolejka? wykorzystaj informacje zamieszczone na tablicy zawieszonej przed wejsciem do kas.

długosć trasy kolejki 1200 metrów
cena biletu w górę 10 zł

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T16:43:00+01:00
T = 10min. = 10 * 60s = 600s v śr. = ?
s = 1200m

v śr. = s/t
v śr. = 1200/600
v śr. = 2 [m/s]

Odp. Kolejka poruszała się ze średnią prędkością 2 m/s.
5 3 5
2010-03-03T16:44:01+01:00
T - 10 min
s - 1200m
V - ?
V - s/t
V - 1200/10
V - 120 km/h
3 2 3