Odpowiedzi

2010-03-03T16:48:30+01:00
9+8=17

17 - 100 %
9 - x
x = 52,94 % - zaw. Al

100 - 52,94 = 47,06 - zaw. O
2010-03-03T16:50:19+01:00
Al : O
9:8

100-17
x-8 masowych tlenu

x=47,% tlenu
52 % - zaw. Al
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T16:53:35+01:00
Al:O
9:8 dzielimy masy molowe przez stosunek :
27:9=3
16:8=2
teraz podpisujemy, i wychodzi Al2O3


sorry źle zrozumiałem :P tutaj masz dobrze
sumujemy stosunek : 9+8 =17
17 to jest cały związek a 9 to jest sam glin
układamy proporcję :
17 - 100 %
9 - x
x = 900:17 = 52,94 - zaw. glinu

100-52,94=47,06 - zaw. tlenu