Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T16:52:33+01:00
1. Jako ochronę przed dzikimi zwierzętami
2. Źródło ciepła, światła
3. Do wytwarzania narzędzi, przedmiotów - ceramicznych, szklanych
4. W metalurgii
5. W znaczeniu symbolicznym
2010-03-03T16:52:55+01:00
Używali go do odstraszania zwierząt <groźnych zwierząt>

mieli przez to ciepło, światło
2010-03-03T16:53:14+01:00
Według mitów uważa się że to prometeusz dał ludzom ogień. Ludzie początkowo używali jego do pieczenia pięsa przeważnie i tak wychodziło krwiste. Puśniej gdy wynaleźli już naczynia gotowali także zupy w których można było spotkać nawet szczura czy mysz. Zupy te były przeważnie rozgotowane a mięso wrzucno razem z sierścią zwierząt którą potem wybierano. Ogień miał bardzo ważne znaczenie w życiu człowieka przed wynalezieniem elektryczności :))))