Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T16:59:09+01:00
P=4*pi*r^2 czyli 4*pi*r^2=100 pi pi skracam 4r^2=100 r^2=25 r=5
V=4/3 * pi* r^3 = 4/3 * pi * 5^3 = 4/3 * pi * 125 = 500/3 pi = 166 2/3 *pi cm3
2010-03-03T17:01:25+01:00
Pp=4π r² <- wzór na pole powierzchni całkowitej

czyli:

100π cm² = 4 π r²
100π = 4 π r² /π
100 = 4 r² / 4
100/4 = r²
25= r²
√25 = r
r= 5

teraz obliczamy objętość

v= ⁴/₃ π r³
v= ⁴/₃ π × 5³
v= ⁴/₃ π × 125
v=⁴/₃ ×125π
v ≈ 166π cm³