Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T16:53:32+01:00
Złamany konar utworzył trójkat prostokątny

a=6m
b+c=20m
b=20-c


z pitagorasa
c²=a²+b²
c²=(20-c)²+6²
c²=400-40c+c²+36
40c=436
c=436:40
c=10,9
20-10,9=9,1m
drzewo złamało sie na wysokości 9,1m
2010-03-03T16:54:11+01:00
Wysokość drzewa : 20 m
odległość od pnia : 6m
po złamaniu powstał trójkąt prostokątny
a²+b²=c²
(20-c)²+6² = c²
złamało sie na wysokości 9 m