POMOCY DAM NAJLEPSZA.

Asia i Wojtek zbierają pieniądze na wspólne prezenty świąteczne.Gdyby Wojtek dał o 15 zł więcej to jego część byłaby półtora razy większa niż część Asi. Gdyby natomiast Asia dała o 15 zł mniej mieliby razem 120 zł. Ile pieniędzy dał Wojtek a ile Asia?Zapisz obliczenia i dane.

2

Odpowiedzi

2010-03-03T17:01:06+01:00
1,5razy x = ?
x-15=120 zł

może to ci coś podpowie .. zadanie podchwytliwe sama nie wiem
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T17:03:13+01:00
X- Wojtek
y- Ania

x+15=1,5y
y-15+x= 120

x+15=1,5y
y+x=105

105-y +15= 1,5y
x=105-y

2,5y=120
x=105-y

y=48
x=57
1 5 1