Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-03T17:01:55+01:00
X-cyfra dziesiątek
y-cyfra jedności

x+y=13
x+3=y

x+y=13 |-y
x=13-y

13-y+3=y |-16
-y=y-16 |-y
-2y=-16 |÷(-2)
y=8

x+3=8 |-3
x=5

Odp.: Szukana liczba to 58.
5 2 5
2010-03-03T17:05:31+01:00
X - cyfra dziesiatek
y - cyfra jednosci

{x+y=13
{y-3 = x / +3

{x+y=13
{y=x+3

{x + x + 3=13
{y=x+3

{2x+3=13 / -3
{y=x+3

2x=10 x=5


x=5
y=8


Liczba to 58
2 5 2
  • Roma
  • Community Manager
2010-03-03T17:05:41+01:00
X - cyfra dziesiątek
y - cyfra jedności

{ x + y = 13
{ x + 3 = y

{ x + x + 3 = 13
{ y = x + 3

{ 2x = 13 - 3
{ y = x + 3

{ 2x = 10 /: 2
{ y = x + 3

{ x = 5
[ y = 5 + 3

{ x = 5
{ y = 8

Odp. Szukana liczba to 58.
1 5 1