Odpowiedzi

2010-03-03T17:10:14+01:00
X - pierwsza półka
y - druga półka -> y=x-15
z - trzecia półka -> -> z=½*(x-15)



x+½*(x-15)=2(x-15)
x+½x-7,5=2x-30
-7,5+30=2x-1,5x
22,5=0,5x :0,5
x=45
y=45-15=30
z=½*(45-15)=22,5-7,5=15

45+30+15=15
Odp. Ala ma 90 książek.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T17:39:52+01:00
X - 3 półka
2x - druga półka
2x+ 15 - 1 półka
x+ (2x+15)= 4x
x+2x+15=4x
3x+15=4x
-4x +3x =-15
-x=-15 / (-1)
x=15
15- 1 półka
30 - 2 półka
45- 3 półka
15+30+45=90