Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T17:17:40+01:00
Dane :
m = 3 kg
Ciepło topnienia aluminium =
Ct = 400000 [J/kg ]
Ciepło topnienia cyny
Ct = 59 000 [J/kg]
Rozw.:
Q = m × Ct = 3 kg × 400000 [J/kg ] = 12 00000 J
Należy dostarczyć12 00000 J ciepła
m = Q/ Ct = 1200000 J /59 000 [J/kg] = 20, 3 kg
Przy tym cieple można stopić 20,3 kg cyny
2010-03-03T18:01:46+01:00
Ct aluminium = 400000J/kg
ct cyny = 59000J/kg

Q = m*Ct
Q = 400000J/kg*3kg = 1200000J = 1200kJ = 1,2MJ
Trzeba dostarczyć 1,2MJ ciepła.

m = Q:Ct
m = 1200000J:59 000J/kg ≈ 20,3kg
Tą ilością ciepła można stopić 20,3kg cyny.