Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T17:19:28+01:00
1. Władysław Skoczylas - Komitet Organizacyjny Wystawy Sowieckiej
2. Józef Czapski - współtworzył emigrcyjną paryską "kulturę"
3. Mieczysław Berman - tworzył eksperymentalne klaże
4. Eugeniusz Eibisch - głowny pretendent do zajęcia miejsca po Krajewskich
  • swat
  • Początkujący
2010-03-03T17:43:19+01:00
Głównymi reprezentantami socrealizmu w sztuce radzieckiej byli Isaak Brodski (Lenin w Smolnym), Aleksander Gierasimow (Stalin i Woroszyłow na Kremlu), Boris Joganson (Przesłuchanie komunisty). Głównym dziełem socrealizmu w rzeźbie jest Robotnik i kołchoźnica Wiery Muchiny

W Polsce symbolem obrazu socrealistycznego jest Podaj cegłę Aleksandra Kobzdeja. Gorącymi zwolennikami realizmu socjalistycznego byli też Juliusz i Helena Krajewscy (Podziękowanie traktorzyście) oraz Włodzimierz Zakrzewski (Towarzysz Bierut wśród robotników).