Odpowiedzi

2010-03-03T17:08:47+01:00
Mydła to sole kwasow tłuszczowych.Sa te substancje powierzchniowo czynne.Rodnik mydła (R) przylacza do siebie czasteczki brudu, zas reszta trafia do wody.
16 4 16
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T17:13:54+01:00
Mydło myje, ponieważ jest substancją powierzchniowoczynną złożoną z fragmentów hydrofobowych (nierozpuszczalne w wodzie) i hydrofilowych (rozpuszczalne w wodzie), które są jednocześnie lipofobowe (nierozpuszczalne w tłuszczach). Zgodnie z zasadą "podobne rozpuszcza się w podobnym" fragment hydrofilowy rozpuszcza się w wodzie, a lipofilowy łączy z cząsteczkami tłuszczu i brudu. Powstaje emulsja typu olej w wodzie (O /W), co zapobiega ponownemu osadzaniu się brudu na powierzchni skóry.
21 4 21