PTAKI-KRĘGOWCE LATAJĄCE

1.Wskaż cechę charakterystyczną tylko dla ptaków:
- Ciało pokryte piórami.
- Umiejętność lotu.
- Jajorodność.
- Zapłodnienie wewnętrzne.

2. Wyjaśnij, w jaki sposób podane cechy przystosowują ptaki do lotu.
-Skóra pokryta piórami- ...
-Kości pneumatyczne-...
-Grzebień na mostku-...
-Płuca z workami powietrznymi-...
-Kończyny przednie w postaci skrzydeł-...
-Brak zębów-...

2

Odpowiedzi

2010-03-03T17:28:01+01:00
1. ciało pokryte piórami
2. skóra pokryta piórami - zmniejsza opór powietrza
kosci pneumatyczne - zdolność lotu
grzebień na mostku - podtrzymuje silne mieśnie skrzydeł
płuca z workami powietrznymi -umożliwiają proces podwójnego oddychania
kończyny przednie w postaci skrzydeł - manewrowanie w czasie lotu
brak zębów - obecnośc dzioba
74 3 74
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T18:54:25+01:00
1. cecha charakterystyczna tylko dla ptaków:
- Ciało pokryte piórami.

2. Skóra pokryta piórami- pozwala zatrzymać ciepło,
-Kości pneumatyczne- zmniejszają wysiłek podczas lotu, obniżają wagę,
-Grzebień na mostku- podtrzymywanie mięśni skrzydeł,
-Płuca z workami powietrznymi- praca płuc, oddychanie
-Kończyny przednie w postaci skrzydeł- kierowanie podczas lotu,
-Brak zębów- dziób.
130 4 130
Dzięki
brak zębów-powoduje ze głowa jest bardzo lekka.