Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-03T17:27:10+01:00
Dla władzy : - zjednywał sobie wyznawcow tej religii - integrował lud - wkraczał w tę grupe ludzi, ktorzy przyjeli chrzescijanstwo, byl w wiekszosci
Dla kraju : - integrowali sie - mogli wierzyc w to, co chcą
2010-03-03T17:27:48+01:00
-oddalenie najazdu niemieckiego na nasz kraj
-zaakceptowanie Polski przez inne potęgi chrześcijańskie
-Mieszko stał się władcą europejskim
-możliwość korzystania z osiągnięć Zachodniej Europy
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T17:34:37+01:00
Gdy polska przyjęła chrzest weszła w krąg chrześcijan. Miała zapienioną pomoc
i opiekę ze strony Stolicy Apostolskiej.Książę zyskiwał uzasadnienie swej władzy, pomoc kościoła w organizacji państwa, oparcie w chrześcijańskim systemie prawa. Chrześcijaństwo pomagało w ułożeniu stosunków rodzinnych: likwidowało wielożeństwo. Wraz z wiarą przyjęliśmy język łaciński. Dzięki temu stało się możliwe korzystanie z dobrodziejstw kulturalnych innych państw.
1 5 1