Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-03T17:27:59+01:00
Sześcian ma 6 ścian wiec
150:6=25 <- tyle cm2 ma 1 ściana
pierwiastek z 25 = 5
wzór na objętość sześcianu to a do sześcianu wiec 5 razy 5 razy 5 czyli 125 cm3
2 5 2
2010-03-03T17:30:11+01:00
Pc=150cm²

Wzór: Pc=6a²

Podstawiamy by obliczyć "a"
150=6a² /:6
25=a²
√25=a
a=5

Objętość: V=a³


Podstawiamy:
V=5³
V=125cm³
  • Użytkownik Zadane
2010-03-03T18:27:02+01:00
szescian ma 6 scian wiec 150:6=25 <- tyle cm2 ma 1 sciana
pierwiastek z 25 = 5
wzor na objetosc szescinu to a do szescianu wiec 5x 5x 5 = 125 cm3