Odpowiedzi

2010-03-03T18:40:32+01:00
Łuk kręgowy składa się z dwóch symetrycznych ramion odchodzących z górnej części trzonu. Pomiędzy łukiem kręgowym i trzonem znajduje się otwór kręgowy.
Łuk kręgowy zwrócony jest do tyłu ciała. Posiada 7 wyrostków: pojedynczy wyrostek kolczysty oraz parzyste wyrostki poprzeczne, stawowe górne i dolne. Zbudowany jest on z istoty kostnej zbitej.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T23:35:41+01:00
Chodzilo Ci raczej o łuk odruchowy. Tworzy go bodziec ktory dziala na receptor(np receptory bólu w skorze) impuls przebiega przez nerw czuciowy, dociera do rdzenia kregowego gdzies poprzez neuron posredniczący dociera do neuronu ruchowego, pozniej biegnie nim do efektora i powoduje np skurcz mięsnia szkieletowego. Kazdy luk odruchowy sklada sie z tych elementow: bodziec, receptor, neuron czuciowy, neuron posredniczacy, neuron ruchowy, efektor
1 5 1