Odpowiedzi

  • PGa
  • Początkujący
2010-03-03T17:31:41+01:00
Twierdzenie Pitagorasa – jest twierdzeniem geometrii euklidesowej, które w zachodnioeuropejskim kręgu kulturowym przypisywane jest żyjącemu w VI wieku p.n.e. greckiemu matematykowi i filozofowi Pitagorasowi, chociaż niemal pewne jest, że znali je przed nim starożytni Egipcjanie. Wiadomo też, że jeszcze przed Pitagorasem znano je w starożytnych Chinach, Indiach i Babilonii.
2 5 2
2010-03-03T17:34:28+01:00
Twierdzenie pitagorasa przydaje sie gdy chcesz obliczyc przeciwprostokątna trojkata prostokatnego, ale nie tylko. mozna w ten sposob obliczyc ten np. przekątna robmu lub boki innych figur
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T17:41:15+01:00
Twierdzenia Pitagorasa stosuje się w trójkącie prostokątnym...
a²+b²=c²
a - to jedna z przyprostokątnych
b - to druga z przyprostokątnych
c - to przeciwprostokątna

Jeżeli mamy trójkąt o wymiarach :
a=5
b=7
a poszukujemy przeciwprostokątnej czyli c to podstawiamy do twierdzenia i obliczamy :

5²+7²=c²
25+49=c²
c²=74
c=√74

Mam nadzieję że mogłam pomóc... ;)
6 4 6