Odpowiedzi

2010-03-03T17:37:33+01:00
A)0,75x-(2X+0,5) > -0,375-X
0,75x-2X-0,5+0,375-x>0
-2,25x-0,125>0 /1000
-2250x>125 //(-2250)
x<0,055555
czyli -1
b)-8x+2(x-2)>2-3x
8x+2x-4-2+3x>0
12x>6 //12
x>½
czyli 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T17:44:33+01:00
A) 0,75x-(2x+0,5)> - 0,375-x
0,75x-2x-0,5> - 0,375-x
0,75x-2x+x> -0,375+0,5
-0,25x>0,125 /:(-0,25)
x > -0,5
czyli -1

b) -8x+2(x-2)>2-3x
-8x+2x-4>2-3x
-8x+2x+3x>2+4
-3x > 6 /:(-3)
x > 2
czyli 9