Zad.1 Paweł przeczytał w poniedziałek 100 stron książki, we wtorek przeczytał o 20% więcej niż w poniedziałek, a w środę o 20% mniej niż we wtorek.Przez te trzy dni ile przeczytał stron?

Zad.2 Po roku oszczędzania pan Nowak zlikwidował lokatę oprocentowaną 15% w skali roku i otrzymał 1380zł. Ile pieniędzy wpłacił przed rokiem na tę lokatę?

Zad.3 Wodny roztwór soli składa się z 0,4 kg soli i 1,6 kg wody. Jakie jest stężenie procentowe tego roztworu?

Potrzebne mi są także obliczenia do tych zadań a nie same odpowiedzi...Plisss potrzebne na jutro! ;D

3

Odpowiedzi

2010-03-03T17:40:04+01:00
Pon -100str
wt - 100 +20/100·100 =120
śr 120-20/120·120=100
w sumie przeczytał 320 stron (100+120+100)
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T18:06:34+01:00
Zad 1
P - poniedzialek = 100 stron
W - wtore przeczytal 100 % + 20 % = 120%
100 stron = 100%
x stron = 120%
x = 120 razy 100/100 = 120 stron
W - we wtorek przeczytal 120 stron
S - środa przeczytał 20% mniej czyli 80% ze 120 stron
120 = 100%
x = 80%
x = 120 razy 80/100 = 96 stron
100 + 120 + 96 = 316 stro
odp
przeczytal 316 stron
zad 2
115% = 1380
100% = x
x = 1380 razy 100/115 = 138000/115 = 1200 zł
odp
wpłacil 1200 zl
zad 3
w - waga roztworu = 0,4 + 1,6 = 2 kg
100% = 2 kg
x% = 0,4 kg
x% = 0,4 razy 100/2 = 40/2 = 20%
odp
jest to 20% roztwór
3 4 3
  • Użytkownik Zadane
2010-03-03T18:29:36+01:00
1.
poniedzialek = 100 stron
wtore przeczytal 100 % + 20 % = 120%
100 stron = 100%
x stron = 120%
x = 120 razy 100/100 = 120 stron
W - we wtorek przeczytal 120 stron
S - środa przeczytał 20% mniej czyli 80% ze 120 stron
120 = 100%
x = 80%
x = 120 razy 80/100 = 96 stron
100 + 120 + 96 = 316 stro
odp. 316 stron
2.
115% = 1380
100% = x
x = 1380 razy 100/115 = 138000/115 = 1200 zł
odp.wpłacil 1200 zl
3.
w - waga roztworu = 0,4 + 1,6 = 2 kg
100% = 2 kg
x% = 0,4 kg
x% = 0,4 razy 100/2 = 40/2 = 20%
odp.20% roztwór
1 5 1