WYRAŻENIA ALGEBRAICZNE PILNE!!!!!

Zad.1.
Radek ma x lat i jest o 5 lat starszy od Marka i 3 razy młodszy od Filipa.
a) Ile lat ma Marek, a ile Filip?
b) Ile lat będzie miał Marek za 7 lat?
c) Ile lat miał Radek, gdy urodził się Marek?
d) O ile lat Filip jest starszy od Radka?
*e) Ile lat miał Filip, gdy urodził się Marek?(do podpunktu e proszę o wyjaśnienie dlaczego to będzie takie równanie)


Zad.2
W wiadrze jest x litrów wody, a w beczce y litrów wody. Zapisz ile litrów wody bedzie w wiadrze, a ile w beczce jeśli:
a) z wiadra do beczki przelejemy pół litra wody
b) najpierw przelejemy połowę zawartości wiadra do beczki, a potem 2 litry z beczki do wiadra,
c) najpierw z beczki przelejemy 1 litr wody do wiadra, a następnie połowę zawartości wiadra przelejemy do beczki,
d) do wiadra dolejjemy 0,75l wody ze studni, a potem trzecią zawartość wiadra przelejemy do beczki.


PILNE!!!!! PROSZĘ O SZYBKĄ POMOC I DOBRE ROZWIĄZANIE!!!! DAM NAJ ZA OBA ZADANIA!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-03T17:39:32+01:00
1a)
Marek x/5 = 0,2x
Filip 3x
b)
0,2x+7
c)
x-0,2x=0,8x
d)
3x-x=2x
e)
3x-0,2x=2,8x
2a)
x-0,5l - ilość wody w wiadrze
y+0,5l -ilość wody w beczce
b)
najpierw
1/2x- ilość w wiadrze
1/2x+y - ilość w beczce
potem
1/2x + 2l - ilość w wiadrze po dodaniu 2 litrów z beczki
1/2x+y-2l- ilość w beczce po oddaniu 2l do wiadra
c)
najpierw
y-1l - ilość w beczce
x+1l- ilość w wiadrze
potem
1/2 (x+1l)- ilość w wiadrze
y-1l +1/2 (x+1l)- ilość w beczce
d)
najpierw
x+0,75l - w wiaderku z woda ze studni
y- w beczce
potem
1/3 (x+0,75l)- w wiadrze
y+1/3 (x+0,75l) - w beczce po dolaniu tej z wiaderka
  • Mc16
  • Początkujący
2010-03-03T17:57:22+01:00
Zad1.
a)R = x
M=x-5 ,
F=3x

Tu wszystko zależy jaki sobie przyjmiesz x,Marek nie może mieć mniej niż 6 lat

Zad.2
A)x-0,5
y+0,5
B)x-x/2+2
y+x/2-2
Cx+1-(x+1)/2
)y-1+(x+1)/2
D)x+0,75-(x+0,75)/3
y+(x+0,75)/3