Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-20T17:22:26+02:00
W=0,2kJ=200J
m=800g=0.8kg
praca jest równa energii potencjalnej
W=mgh
h=W/mg
h=200/0,8×10
h=25m
2009-10-20T17:23:41+02:00
Witam,

Podnosimy ciało o masie m, na pewną wysokość wykonując podaną pracę. Wiadomo, że praca to zmiana energii mechanicznej (kinetycznej+potencjalnej). Ponieważ zmienia się tylko wysokość położenia, więc naszą pracą będzie jedynie zmiana energii potencjalnej.

Dane:
W=0,2kJ=200J
m=800g=0,8kg
g=10 m/s²

W=Ep=mgh \:mg

h=W/mg=200/0,8*10=25m

Pozdrawiam!